• Auto Bassadone OÜ
  • Küsi pakkumist

    Mark*:
    Mudel*:
    Esindus*:
    Nimi*:
    Telefon*:
    E-post*:
    Lisainfo:
    * märgitud väljad on kohustuslikud

    * Märke tegemisega nõustun oma isikuandmete töötlemisega vastavalt Auto Bassadone OÜ privaatsustingimustele.

    Soovin proovisõidule

    Nimi*:
    Telefon*:
    E-post:
    Mark*:
    Mudel*:
    Toimumise koht*:
    Kuupäev:
    Kellaaeg:
    Lisainfo:
    * märgitud väljad on kohustuslikud

    * Märke tegemisega nõustun oma isikuandmete töötlemisega vastavalt Auto Bassadone OÜ privaatsustingimustele.

    Soovin teeninduse aega

    Auto reg number*:
    Telefon*:
    E-post:
    Mark*:
    Teenindus*:
    Soovin rentida asendusauto*:
    Lisainfo*:
    * märgitud väljad on kohustuslikud

    * Märke tegemisega nõustun oma isikuandmete töötlemisega vastavalt Auto Bassadone OÜ privaatsustingimustele.

    Lisatud 29.05.2024

    Kui teie autot on „õnnistatud“ parklamõlkide või rahe alla jäämisega ei pruugi selle välimuse taastamine tähendada automaatselt üüratut raha- ja ajakulu, sest teid võib aidata lähenemine, millest meie vanematel polnud halli aimugi.

    Maakeeli võiks PDR-tehnoloogiat tõlkida kui mõlkide eemaldamist ilma värvimiseta – Paintless Dent Repair – mille on teinud võimalikuks autovärvide ja lakkide areng. Praegu kasutatavad materjalid on elastsemad ega irdu aluspinna küljest niisama lihtsalt, kui meister alustab kahjustatud koha töötlemist. Meie isade ajal kaasnes mõlgi tagasi surumisega pea vältimatult see, et värv irdus aluspinna küljest, sest toonased värvimaterjalid olid pärast kuivamist tunduvalt jäigemad kui tänased.

    Millised on selle tehnoloogia eelised?

    See on soodsam kui tavapärane värvimine, sest lisaks väiksemale ajakulule – lihtsamatel juhtudel tehakse seda isegi ootetööna - pole auto välimuse taastamiseks vaja soetada uusi või kasutatud detaile. Liikurit pole vaja ka sellisel määral lahti võtta kui tavapärase tehnoloogia korral ja osavam mõlkide eemaldaja võib saada defektidest koguni niimoodi jagu, ilma et teie sõiduriista üldse lahkama peaks.

    Lisaks on selline viis palju kiirem, sest tööde käiku ei pidurda mitmed aega nõudvad vaheprotsessid, milleta tavapärase tehnoloogia puhul ei pääse. Ära jäävad pindade puhastamised, karestamised, lihvimised ja materjalidega katmine, mis hiljem esitatavale arvele kibekiirelt töötunde lisavad, ehkki tegu võib olla väikesel pinnal oleva tagasihoidliku kahjustuse likvideerimisega.

    Ja kõige parem on see, et teie auto hoiab palju paremini väärtust, sest hoolimata eemaldatud kahjustustest on kõik detailid tehase- ehk originaalvärvi all, mis võtab relvad hülgevurrudega onklilt, kes tuleb teie autot ostma koos värvipaksuse mõõtjaga, et leitu najal hinda alla kaubelda. Sest koos laitmatu teenidusajaloo ja väikese läbisõiduga on just puutumata originaalvärv see, mida kõik autoostjad innukalt taga ajavad.

    Kuidas mõlgid eemaldatakse?

    PDR-tehnoloogia korral eemaldatakse defektid mehaaniliselt, ehk muljumise ja tagasi surumise teel. Enamlevinud juhtudel püütakse kahjustatud kohale ligi hiilida teiselt poolt, et see vajutades, koputades või vastavate varrastega surudes algsesse kujusse tagasi meelitada. Sellisel puhul tuleb kattepaneelid/polstrid osaliselt lahti võtta või eemaldada, et kahjustatud kohale paremini ligi pääseda.

    Teisel juhul eemaldatakse kahjustused ettevaatlikult koputades, ilma et värvi/lakipind sellest kahjustatud saaks. Erinevate nurkade all lüües suunatakse materjalis olevaid pingeid soovitud suundades ja lisaks kasutatakse veel kohtsoojendamist, et materjali soojuspaisumist eelpingestamise huvides ära kasutada. Ehk nagu eespool öeldud, võtavad osavamad PDR-võlurid mõlgid niimoodi välja, ilma et autot lahti katkuma peaks.

    Olenevalt kahjustuse raskusastmest võidakse mõlemat viisi omavahel kombineerida ja see on muljetavaldav, kui raskeid ja esmapilgul lootusetuid defekte niimoodi ära kaotada annab. Nagu seegi, kui palju on kogemustega töömehe arsenalis erineva kujuga haamreid, vardaid ja muid abivahendeid, mis alatihti kasutust leivad, et autoomaniku tuju rikkuvad ebakõlad jäädavalt ära kaotada.

    Me pole heade uudistega veel ühel pool

    Lisaks eespool loetletud eelistele on mõlkide mehaanilisel eemaldamisel teisigi häid omadusi, sest remonditud auto omanikul ei tule pabistada ebaühtlaste paneelivahede või võimalike toonierinevuste pärast. Omaette boonuseks on veel kestev korrosioonikindlus, sest PDR-tehnoloogia korral saab originaaldetaili kattev tsingikiht vähem kannatada – või ei saa üldse – kui traditsioonilise värvimise puhul.

    Värvitud pindade peitu jäävate poolte kaitsmiseks on küll vahendeid, ent praktikas on nende paika saamine koos teostatud tööde kontrollimisega keeruline, et mitte öelda võimatu. Tehnoloogiat järgivad (esinduste) keretöökojad suudavad küll värvipaksuse mõõtja ära petta, ent õnnetuseks on levinumad pigem need lood, kus klient saab pärast pikka ootamist auto, mille remonditud detailid torkavad juba kaugelt silma.

    Millistel juhtudel saab seda tehnoloogiat kasutada?

    Siis, kui laki- ja värvipind on jäänud kahjustamata. Igal juhul tuleks auto vähimagi kahtluse korral vastava töö tegijale ette näidata, sest keretöökoja kontakte otsima panev mõlk võib olla parandatav ja lakikahjustus välja poleeritav. PDR-tehnoloogiat valdavate meistrite kvaliteeti illustreerib seegi, et suviti on neid üsna keeruline Eestis tabada, sest lõviosa neist on Euroopas uute ja kasutatud autode platsidel rahekahjustusi likvideerimas!

    Töölaua versioon