Liiguta tabeli sisu, mugavamaks vaatamiseks keera mobiilset seadet küljele või vali lehekülje all vasakul olev töölaua versioon täisvaate nägemiseks
Lisatud 27.12.2024
Ei, kindlasti mitte, aga tegu ei ole tüütuks muutuva tükiga. Töökorras süsteemi hooldatakse ideaalis kaheaastase intervalliga, mistõttu võib kergesti jääda mulje, nagu olekski tegu omapäi toimetava tükiga.
Lapski teab, et kliimaseadme või konditsioneeri ülesandeks on varustada sõiduki sõitjate ruumi jaheda või sooja õhuga. Viimane on isegi olulisem, sest auto interjööri jõudvat – või seal ringlevat - õhku peab ka kuivatama, et vältida klaaside uduseks tõmbumist ning pärssida hallituse, seente ja rooste vohamist. Päris kindlasti on tegu väga vajaliku süsteemiga, mille olulisus jõuab täie tõsidusega kohale alles siis, kui näiteks esimesel soojal kevadpäeval seade jahutamisega jänni jääb.
Kui kliimaseade ei saa oma ülesannetega hakkama, on asi tõenäoliselt selles, et nn külmainet on süsteemi liiga vähe alles jäänud. Asjatundjate hinnangul läheb ka töökorras süsteemist igal aastal kaotsi kuni 10% seal olevast külmainest, mistõttu on selle täitmine miski hetk vältimatu ettevõtmine. Lisaks võib süsteemi tööd segada ka määrdunud salongiõhufilter, millele viitab udu akende sisepindadel, hoolimata sellest, et kliimaseade on ventilaatorite unnates püüdnud neid juba jupp aega puhtaks teha.
Valige Auto Bassadone teeninduse number ja leppige kokku aeg. Õhufiltri vahetusega saavad paljud ise hakkama, ent kliimaseadet ei tohiks ilma vastava väljaõppe ja vajalike seadmeteta torkida. Isegi külmaine lisamine pole niisama lihtne, sest eelnevalt tuleks süsteemist eemaldada vana soojuskandja koos jääkniiskusega, eemaldada määrdunud õli ja otsida võimalikke lekkeid. Alles seejärel täidetakse süsteem – eeldusel, et see on korras - uue külmaine ja värvitud määrdeõliga, mis aitab hiljem lekkeid kergemini üles leida.
Külmainena on enamasti kasutusel kas R134a või R1234YF nimeline substants, ent sellegi ära tundmine pole mitte auto kasutaja, vaid masinat teenindava tehniku ülesanne. Sohvril tuleb vaid hooldustes käimised meeles pidada, sest kliimaseadme seisukorra hindamise eiramine võib lõppeda kuluka remondiga. Kui süsteemis on külmainet liiga vähe, napib selles ka kompressori määrimiseks õli ja kui hooldused on pikalt tegemata, võib süsteemi kogunev jääkniiskus rikkuda kliimaseadme düüsid.
Üht-teist saab kliimaseadme hea tervise nimel ka auto kasutaja ise ära teha. Süsteemi toimimiseks vahetage korrapäraselt salongiõhufiltrit, kasutage kord nädalas umbes 10 minutit akende lahti sulatamise režiimi, jahutage kuum interjöör maha kiiresti ja maksimaalse võimsusega, lastes eelnevalt kuuma õhu autost välja ja ärge kasutage jahutusfunktsiooni pikalt koos avatud akendega. Ehk kasutage korrapäraselt kõiki funktsioone, ärge pange süsteemi kilplase tööd tegema ja reageerige, kui kuulete kõrvalisi helisid.