• Auto Bassadone OÜ
  • Küsi pakkumist

    Mark*:
    Mudel*:
    Esindus*:
    Nimi*:
    Telefon*:
    E-post*:
    Lisainfo:
    * märgitud väljad on kohustuslikud

    * Märke tegemisega nõustun oma isikuandmete töötlemisega vastavalt Auto Bassadone OÜ privaatsustingimustele.

    Soovin proovisõidule

    Nimi*:
    Telefon*:
    E-post:
    Mark*:
    Mudel*:
    Toimumise koht*:
    Kuupäev:
    Kellaaeg:
    Lisainfo:
    * märgitud väljad on kohustuslikud

    * Märke tegemisega nõustun oma isikuandmete töötlemisega vastavalt Auto Bassadone OÜ privaatsustingimustele.

    Soovin teeninduse aega

    Auto reg number*:
    Telefon*:
    E-post:
    Mark*:
    Teenindus*:
    Soovin rentida asendusauto*:
    Lisainfo*:
    * märgitud väljad on kohustuslikud

    * Märke tegemisega nõustun oma isikuandmete töötlemisega vastavalt Auto Bassadone OÜ privaatsustingimustele.

    Lisatud 27.12.2024

    Mis peab talvel autos kaasas olema?

    Ega talv tulemata ei jää. Järgnevas kirjatükis anname mõned soovitused, mida peaks enne talve autosse panema.

    Ideaalis algab auto talveks varustamine juba enne uue auto ostu, kui teete linnukesi kastidesse, mis peaks masina kaasavaras sisalduma. Jõuallika tervist ja auto kasutusmugavust silmas pidades oleks esmavajalik mootori eel- ehk seisusoojendi, eriti juhul, kui uue silmarõõmu südameks on diisel- või suure töömahuga bensiinimootor. Kui aga soetate kasutatud sõidukit ja teil sellist võimalust pole, siis ärge heitke meelt, sest nimetatud vidina annab soetada ka järel paigaldatava tükina. Nii nagu ka kõike ülejäänut, mis võiks enne esimeste öökülmade tulekut autos hakkamas olla. Mis need asjad siis on?

    Talvine klaasipesuvedelik

    Talvine klaasipesuvedelik tasub aegsasti aknapesupaaki valada, et esimesed öökülmad ei tabaks teid suvise pesuvedelikuga, mis lõhub külmudes süsteemi plastikosi ja tekitab täiendavat peavalu sulatamisvajadusega. Talvine klaasipesuvedelik peaks olema etanooli, mitte metanoolipõhine ja te saate seda soetada kas valmissegu või kontsentraadina. Viimaste puhul peaks segu segades jälgima koguseid ja tootja ettekirjutust, et valmissegu omaks säärast külmakindlust, nagu soovite. Lihtsam on kasutada valmissegusid ja lisaks on mitmetes tanklates juba eraldi tankurid, millest annab talvist aknapesuvett juurde nõristada.

    Aknakaabits

    Nimetatud tükk võiks olla kaasas kas eraldi või pika varrega harja küljes, millega ulatuks ka auto katuselt lund maha lükkama. Aknakaabits võiks olla valmistatud plastikust, sest metallist tükk on küll jupp maad tõhusam, ent sellega on väga lihtne puhastatav aken ära kriipida. Eriti kui valemis sisalduvad ajapuudus, kannatamatus ja kõva jääkoorik. Autot puhastama asudes seadistage kliimaseade sulatusrežiimile, eemaldage kerelt üleliigne lumi ja alles seejärel asuge klaase puhastama, alustades näiteks esiklaasi alaservast, kus jää- ja lumekoorik on soojendamise mõjul juba pehme(ma)ks muutunud.

    Lumelabidas

    Ideaalis võiks autos olla veel lumelabidas, ehkki tegu on suure ja ruumi raiskava tükiga. Labidat valides eelistage sellist, millega annaks kokku pressitud või külmunud lund lahti raiuda. Viimane on kasulik siis, kui olete niimoodi kinni jäänud, et auto põhi kannab lume peal ja teil on vaja rataste ning põhja alt niipalju lund kätte saada, et rattad oleks uuesti kontaktis maapinnaga. Autolt lund eemaldades ärge kangutage jõuga lahti kerele ja detailidele jäätunud jääkamakaid, sest selle käigus võite te kergesti vigastada laki- või värvipinda. Eemaldage lahtine materjal ja ülejäänu alles siis, kui see on piisavalt lahti sulanud.

    Veoköis

    Sobivat valides on tähtsaim kaalunäit, ehk kui rasket autot võib selle köiega tirida. Kindluse mõttes korrutage see number kahega, sest hilisemad remondikulud on kindlasti suuremad kui 2000 kg või 4000 kg kannatavate veoköite hinnavahe. Võimalusel eelistage sellist köit, mille otstes on paika keeratava poldiga seeklid, sest veokonksud ei pruugi kõigi moodsate autode veoaasadest läbi mahtuda. Vältige hädalist välja sikutades järske rapsakuid, sest lisaks veoköiele või selle kinnitustele võivad autode küljest irduda ka veoaasad, eriti kui tegu on pruugitud auto küljes oleva rooste poolt puretud detailiga.

    Kummist jalamatid

    Jah, me teame, need ei ole sama nägusad kui tekstiilist matid, ent on talveoludes siiski enam kui soovitatavad. Sest ükskõik kui hoolikalt te autosse istudes oma jalgu ka puhtaks ei klopiks, kannate te jalatsitega niiskust juurde, mis siis läbi tekstiilist jalamati põhjamatti imbub, luues seeläbi auto põhjal suurepärased eeldused hallituse, seente ja korrosiooni vohamiseks. Kummist jalamattide korral seda ei juhtu, te saade neid vajadusel kergesti pesta või tühjaks valada ja lisaboonusena ei pea te kevadel tellima eraldi keemilist pesu, et tekstiilist jalamattidelt inetuid soolarante kätte saada.

    Mootori eel- ehk seisusoojendid

    Nimetatud tükid jagunevad kaheks: elektrilised ja autonoomsed. Esimesed on suunatud järelturule ja vajavad toimimiseks välist vooluallikat (220V). Selliste elektriliste eelsoojendite hind algab koos paigaldusega teiselpool kahtsadat eurot ja soovi korral saab neid ka koos interjööri soojenduse ja taimeriga, mis teeb lahenduse mõnevõrra kallimaks. Autonoomsed eelsoojendid töötavad kas aku või auto kütuse abil ning nende hinnaklass jääb reeglina mõne tuhande euro vahemikku. Autonoomset soojendit on kõige soodsam soetada uue auto varustusena ja eriti mugavad on puldist käivitatavad/seadistatavad versioonid.

    Mis veel?

    Ükski vidin ei tee talvel elu nii mugavaks kui programmeritav eelsoojendi, mille olemasolul saate võtta parkimispaigalt sooja mootoriga auto, mille mootori silindrite seinu ei kraabi külmkäivitus, mille salong on soe ja aknad lahti sulanud. Ärge tõstke kojamehi pikaks ajaks klaasi juurest eemale, sest see väsitab kojameeste vedrusid ja autot ei peaks alati sooja garaaži ajama, sest sulamistsüklid soodustavad rooste teket ning vohamist. Peske kemikaalid maha esimesel võimalusel, tehke autole ennetavad kaitsetöötlused ja küsige nõu Bassadone meistritelt, kuidas oleks mõistlik ühel või teisel juhul toimida.

    Töölaua versioon